LA REDOUTE INTERIEURS

Set of 2 Rivia Beech & Cane Folding Chairs

1
  • Delivered within 10 days
  • Home delivery, detailed information at checkout
  • 30 days to change your mind
  • Secured payment

    Put your set together

    Similar items
    Detailed Description

    Set of 2 Rivia Beech & Cane Folding Chairs - LA REDOUTE INTERIEURS

    Cane weaving keeps reinventing itself. Typical of the 1960s, this art deco-inspired braiding has a new modern style. .
    Made in Italy, in beech and cane, they are very easy to transport and can be installed wherever you want. Comfort and space saving guaranteed.

    Product Details
     •  Structure in solid beech with acrylic varnish finish
     •  Natural colour or walnut stained finish
     •  Seat and back with canework

    Dimensions
     •  Width: 44cm
     •  Height: 82cm
     •  Depth: 52cm
     •  Seat height: 44.5cm
     •  Folded: H90 x D10cm

    Delivery:
    Sold pre-assembled. Available for home delivery.
    Note!
    Please check that all access points are large enough to accommodate your delivery (doors, stairs, lifts).


     •  MADE IN ITALY.
     •  WOOD FROM SUSTAINABLY MANAGED FORESTS. FSC® certified wood comes from forests that are environmentally, socially and economically well managed.


    Dimensions and weight of parcel
    1 parcel
       •  L94 x H17 x D46cm, 8.35kg
    Colour Natural, Walnut
    Size one size
    Our customers also liked
    37
    The last reviews on this item
    4.4
    (37)
    average for all countries
    100% certified,
    La Redoute is committed to showing only certified reviews
    1
    2
    2
    2
    3
    2
    4
    6
    5
    25
    88% recommend this product

    Sort & Update

    There are no reviews yet in your language, please choose another language to view the reviews
    • 13/09/2026
      Solid and very light chairs

      The chairs are comfortable and look strong so far. The thing I like is that they are very light to carry. As they can fold, they are easy to tidy up.

      Automated translation
      An error has occurred, please try again later.
    • 09/09/2024
      Looks beautiful and no set or building needed

      Looks wonderful, and loved that I didn’t need to build anything - the chairs arrive so quickly too!

      I recommend this product
      Automated translation
      An error has occurred, please try again later.
    • 29/06/2024
      Pretty chairs but luck of the draw on wood quality

      I love how these chairs look around ny dining table, very pretty, does not look cheap for foldable chairs and easily stashed away in a small flat where space is needed.

      I’ve bought 2 sets of two and unfortunately the second set one of the chairs broke immediately/ leg was broken when I sat on it and subsequently fell off. Something to be aware of if buying these to check them on purchase as think can be hit or miss.

      However very beautiful and still love them.

      Automated translation
      An error has occurred, please try again later.
      Value of Product
      3
    • 04/04/2024
      Chair broke on sitting

      The first time I sat on one of the chairs it snapped in multiple places (I am not big!) Although La Redoute were good about returns and a refund, they didn't seem concerned about it. I have just seen another recent reviewer stating rotten wood was used which prompted me to write this review. Shame as a beautiful looking chair.

      Automated translation
      An error has occurred, please try again later.
      Value of Product
      2
      Product Design
      1
      Convenience
      3
      Answer of La Redoute, 18/04/2024

      Hello,

      We would like to thank you for your comment and we are very sorry that this product did not meet your expectations.

      Following your review, we have carried out a survey of products in our stock. We did not find any problems with the strength of the products checked, and the product complies with the EN 12520 chair standard.

      We therefore believe that your case is exceptional and we apologise for the disappointment caused.

      Please do not hesitate to contact our after-sales service for a replacement or refund.

      See you soon at La Redoute!

    See more reviews